2015. október 13., kedd

Fort Edmonton Park, egy kis kanadai történelem


A Royal Alberta múzeumnál írtam nektek az indiánokról egy keveset, ma valahol itt folytatódik a történet. Ma az edmontoni „skanzenbe” megyünk, amit az eredeti erőd köré építettek, tisztességes nevén Fort Edmonton Park. (az erőd eredeti, a helyszín igazából pár kilóméterrel arrébb volt, tehát lebontották, arrébbvitték, és újra felépítették ugyanolyanra) Ez az a hely, ahol anno a fehér ember az indiánokkal kereskedett, és ez az erőd volt a legészakabbra lévő nagy bevásárló hely az aranyra éhes kalandoroknak, akik mentek Alaszkába vagy a Yukon környékére. Az erőd a folyó partján van, anno innen hajóztak a North Saskatchewan folyón le a prémmel akár 4-5 hónapon keresztül.
EDMONTON 1950-ben, a jobb felső sarokban a nagy ház mellett lakunk most
Több mint 300 képet készítettem ezen a napon, viszont még így sem jártuk be az egészet. A bejárattól visszafelé fogunk menni időben. Nagyon sok kép következik, mondhatni fotóposzt lesz.
A képeken zavaróan sokszor változik az időjárás, és igen, ez Alberta. Van egy mondás erre, ami a következő: „Ha nem tetszik az időjárás várj 10 percet és majd jó lesz”. És tényleg, négyszer nyitottam és tettem el az esernyőt.
Buszmegálló
Szabadkőműves valami, az emlékmű nem jó szó rá
A legtöbb ház a jelenlegi lakóhelyünk környékéről származik, itt volt anno a 0,0 pont. A skanzen az Erőd mellé épült, így az „kiállított” házakat szétszedték és egy az egyben összerakták őket újra. A helyükre persze felhőkarcolók kerültek. 1920-as képek következnek.
Gőzmeghajtású traktor
100 éves mecset, belül "csak" szőnyegek vannak
Az erőd a képsorozat végén teljesen eredeti. Ide építették, azóta is ugyanolyan. Hát azért nem egy luxus, főleg ha komolyan belegondolunk abba, hogy itt télen tényleg van -35 fok is.
Képek alatt lesznek az infók, hogy mi micsoda, mit kell látni. Remélem, érdekesnek találjátok a posztot. Időben 1920-tól megyünk visszafelé. Tehát az első képeken, amiről azt gondolná az ember, hogy nem olyan régik, de bizony 100 évvel ezelőtti helyzetet mutatnak be.
Telefonközpont
A múzeum használatban lévő autója, frankón ezzel közlekednek nap, mint nap
Sun Drug Store & Bill's Confectionery
Kassza előlről
Kassza a boltos oldaláról
Azért király, hogy már nem ilyeneket használunk- De én emlékszem rá, hogy a fodrászom az általános iskolás szavalóversenyre nekem még ilyennel csinálta a hajam
Mozi, belülről nem volt igazán érdekes, de a hangulata kívűlről nagyon tetszett; működik (Capitol Theatre)
Szálloda és pub, ha valaki szeretne meginni egy sört kifejezetten 100 évvel ezelőtti környezetben, ez egy tökéletes hely számára a Jhonson's Cafe - Hotel Selkirk
Két dolgon vagyok nagyon meglepődve.
A egyik a kút, amit a Farm ahol élünkben is láttam. Sima húzós kút, de benn a konyhában van, és korunkbeli mosogatóalkalmatosság van alatta. Szegény nagyanyám meg élete végéig a kinti kútról vitte be a vizet. A kút egyébként csak nyári dolog, télen befagy.
1920-ból, a Mellon Farmról
A képek eddig az 1920-as utcából valósiak. 
Most jön pár az 1905-ösből.
Tűzoltó autó, öregebb, mint 100 év
A másik számomra meglepő dolog, hogy 100 éve is volt gurulós szék, persze fából, de volt. Szerintem Magyarországon ez a rendszerváltás előtt egy úri muri volt, de tőlem tapasztaltabbak írják meg, hogy mikor jött be a divatba. Anyám azóta, sem hajlandó ilyenbe ülni.
Csekkek
Posta, a beöltözött polgárhölgyek mesélnek a gyerekeknek, vagy bárki érdeklődőnek
Posta belülről. A postás a kis rekeszekbe teszi a leveleket, aztán kivűlről a rekesz tulaja kinyitja, és megvan a levele.
Ez a mai napig így működik, nálunk van egy postaszoba, onnan nyílnak a postaládák, előlről teljesen zártak, nincs egy szórólap sem benne.
Vissza az iskolapadba
Több, mint 100 éves főzőalkalmatosság, szegény nagyanyám megirigyelné szegény, ha élne

 Követkető képek 1885-ből
Telepesek, nem egy kényelmes életmód
Innen először sikítva szaladtam ki

És most következzen maga az erőd, fábó, 1846-ból
A falon kívűlről
Torony, fal, elég magas a nem jó kedvű indiánok ellen
Turbános bácsik az udvaron
Minden fából
Ruha móka
Kültéri esemény, ami kötelező az a réteges öltözködés és a vesére vigyázás. Nálam a derékmelegítőnek a szezonja már jó ideje elkezdődött, nagyon hasznos ruhadarabnak gondolom. A másik téli! szokásom az az, hogy egy topra ráveszek egy hosszú ujjú és magas nyakú felsőt, simát, egyszerűt. Aztán erre még egy felsőt. Ez a kombó praktikus, nézhet ki jól, de van, aki szerint borzasztó. Véleményt tessék írni a ráöltözésről, hogy legyen fogalmam róla, hogy ez nektek bejövős, vagy pokol tűzén égős bűn!
Royal Canadian Mounted Police

Smink téren nem estem túlzásba. Kék felső, kék kabát nálam ez a kék szemsminket teszi kötelezővé. Ez is csak az én hepciám, hogy ilyen katonás rendet szeretek tartani a színeim között. Az alapozó az Emani tesztelésre kapott mintája, ezt a MAC púderrel használtam, ami bakker már sötét (NC20) (zárójeles hajtépés). A képről lemaradt az Urban Decay Naked Smoky paletta, aminek a sötétkékje (Dagger) volt a mélyítő vonal alapja és a Cargo Shanghai Nights paletta kékje (Skyline) pedig a csinosító kék. Szemcerka a Sephora saját kollekciójából való, de nem a kedvencem, csak a színét imádom. A szemzugba és környékére a Smoky paletta Dirtysweet aranyló színe került fel, ettől kicsit kevésbé lett sötét és téli az összhatás.

Negyed óra alatt készen voltam a sminkeléssel, így a képen soknak tűnő cuccmennyiség ne tévesszen meg senkit, ez nem egy hú de nagy dolog.
A vidámpark rész most kimaradt, de megvár minket, majd legközelebb. Egész napos program kötelezően lapos talpú cipővel.
Mielőtt elköltöztünk voltunk a szentendrei skanzenben, hát ég és föld egy európai ház egy ittenitől. Remélem érdekesek voltak a képek.

Kedvet csináltam egy itteni nyaraláshoz?


10 megjegyzés:

  1. Azta, igazán érdekes helyen voltatok, nagyon jól sikerültek a képek! :)
    A ráöltözős dolgot én is kedvelem, mindig össze-vissza meg szoktam fázni, illetve egyszer túl melegem van, egyszer meg fázom, így szerintem praktikus dolog így elindulni otthonról. :) A te ruháid még passzolnak is szuperül, szóval szerintem teljesen rendben van ez a dolog. :)
    A sminked nagyon szép, én csak kicsit szoktam sminkelni, meg is lepődtem a sok ecset és egyéb kellék láttán :D Az a lila paletta amúgy nagyon szépséges :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A túl hideg aztán túl meleg dolgot ismerem, főleg télen a -30 foból be a +30-ra felfűtött épületekbe, nagyon veszélyes egy dolog.
      A paletta a Cargotól van, nagyon szeretem ezt a márkát. Hétvégén szoktam csak ilye szépen figyelni a részletekre, sajnos most reggel 6-kor 2-3 ecset, és szaladás.

      Törlés
  2. Engem nagyon elkapott a hangulat és mennék! :D
    Ismét nagyon szépe helyen jártatok, jók lettek a képek is. Milyen sok dolog mai is természetes és akkor is volt. :)
    Nálam is pár hete tart a derékmelegítő használat, kötelező a réteges öltözés, mert fel- és meg is könnyen fázok, a hátizmaim különösen érzékenyek. :\

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egészen máshogy fejlődik a világ, de ezt most is tapasztalom. Nyáron még hangulatosabb, akkor több a beöltözött emberke is :)

      Törlés
  3. Az a húzós kút, zseniális! Az én nagyim is az utcáról hordta a vizet, ilyen megoldást még nem láttam, csak ámulok. :)
    Én is kedvet kaptam egy ilyen "időutazáshoz", de, csak és kizárólag nyáron! :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jövő nyáron tuti visszamegyünk, mert a vidámpark rész kimaradt.
      Teljesen más, mint a Magyar 100 évvel ezelötti valóság.

      Törlés
  4. Az iskolás-tanárnenis kép a legjobb! Szívesen ellátogatnek én is egy ilyen helyre, sőt alig tudnának kirangatni szerintem :) Amúgy nagyon csinos a kabátod, remekül áll!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát korán reggel kell menni, mertnagyon sok a látnivaló.
      Tényleg? én olyan pufinak látom magam a kabátban, jó miben nem. Az a két zseb, ha kicsit másképp lenne... Na nem picsogok, mert ez is olyan áron vettem még a New Yorkerben, hogy belepirulok.

      Törlés
  5. Naná, hogy meghozzák az ilyen posztok a nyaraláshoz a kedvet :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A 24 órás út meg a 8 órás időeltolódást csak akkor kell említeni, ha már itt vagy :)

      Törlés

Archívum

Címkék

7 dolog A England A nyuszi fontosabb A világ dolgai Ajakápolás Alapanyagok Alapozó Alba botanica Állat Amazon Anastasia Beverly Hills Andalou naturals Anya Arany Arcápolás Arcpermet Arctisztítás Aromaleigh Avalon Organics Avéne Banila Co. Barbara Hofmann bareMinerls Barna Baviphat BB krém bDellium Tools BeautyBlender BECCA Bellápierre benefit Bevásárlás Biobolt Bioré Biosilk Bite BlackMoon Blog Bobbi Brown Bolt Bordó Boscia Bőszecset Bronzosító Budapest Burt's Bees By Nature Cargo China Glaze Ciaté Cica Cipő Clarisonic Clinique Colors by llarowe Coloured Raine ColourPop Cozzette Cruelty free Cupcake Polish Csacsogós Csütörtök Díj Divat DIY Dose os Colors EBay Ecset Ecsetmosás Edmonton Ékszer Elektromos Elérhetőségek Elfogytak Elizabeth Arden Én Érdekes Essie Estée Lauder Etude House Fátyolmaszk Fényvédő Fésű Fogápolás Fogkrém Folyékony rúzs Fonás Forever Flawles Fresh Frizura Fun Fun Lacquer Gabriel Glitter Goodal Gosh Gyerek Haj Hajfesték Hajfestés Hajlakk Hakuhodo Hámlasztó Havi_kedvencek Highlighter Hogyan lettem én dolgozó ember? Holika Holika ILNP Inglot Innisfree IPSY It's skin Jeffre Star Joico Jolse Kaja Kanada Karácsony Kat Von D Kedvenc Kék Kell a Púder! Kellék Kenyér Kérdezz-felelek Készülj velem! Kezekre Kézkrém Kiegészítő Kísérlet Kismama Kollekció Kontúr Koreai Korrektor Költözés Köröm körömlakk Közlekedés Krém Kryolan Kuka Kedd L'occitane La Ritzy Lancome Laura Mercier Lemosó Lila Lime Crime Lit Cosm. London LookFantastic Lottó Lunatick Cosmetic Labs MAC Magánvélemény Magyarország Make Up For Ever Makeup Geek Maszk Meglepi doboz MELT Mindenapi társaim Mindenes Minimalista Missha Mitől lettem ma szebb? Morphe Muttart Conservatory Műszempilla Narancs NARS Natúr NCLA Nem jött be Neon Nexxus Notoriously Morbid Nyaralás Nyereményjáték NYX OCC OFRA Online rendelés OPI Óra Outfit Overtone Öltözködés Összehasonlítás Paletta Parlament Physicians Formula piCture pOlish Piercing Piros Pirosító Pixi Polished by KPT Powder Perfect Pretty Serious Cosmetics Primer Projekt Púder Radír Real Techniques REN Repülő Revlon Rica Rimmel ROC Rólam Rózsaszín Ruha Rúzs Sally Hansen Sampon Sárga Secret Key Sephora Shiseido Shu Uemura Sigma Skinfood Smashbox Smink Sminklemosó Sonia Kashuk Southgate Mall SPF Stila Sugarpill Sukin Suva Beauty Szájceruza Szájfény Szájravalók Szappan Szárazsampon Szemceruza Személyes Szemfesték Szemhéjalap Szemkörnyékápoló Szemöldök Szemöldökceruza Szempilla Szempillaspirál Szivacs Szürke TAG Tárolás Tarte Táska Tél Testápolás Testradír Testre Teszt The Body Shop the SEAM theBalm TinkeldT Tonik TonyMoly Too Faced Unboxing Urban Decay Uriage Utazás Utcakép Ünnep Városnézés Vásárlós Vasárnap Vattakorong Vegán Vendégposzt Vichy Video Vitamin Webshop WEM Yamuna Youtube YPSY Yves Rocher Z paletta Zenzero Zero Waste Ziaja Zoeva Zöld Zsákmány