2015. június 10., szerda

Vidék, Kormányablak, Kesergésáradat



19 évig laktam Kecskeméten, ami ott volt alapértelmezett volt, a maga bájával, nákolásával, földtúrásával. Aztán jött színes-szagos fővárosunk, és kezdtem alkalmazkodni, kinőni a vidékiséget. Ez sosem fog menni, nem is kell, nincs abban semmi szégyellni való, ha az asszony tud csirkét vágni, még jól jöhet. De azért nem kell kitenni a kirakatba, hogy kilóg a kapa az ember szájából. 

  Menjünk sorba az eseményekkel. Kedden mentünk Kecskemétre, viszonylag korán elindultunk, és hála égnek kocsival. Kedden nem is történt semmi különös ahhoz képest, hogy 4-szer kellett ebédelnünk és majd 5-ször vacsorázni. A durvaság szerdán reggel kezdődött. Be kellett fáradnom a Kormányablak nemes szervezetéhez, azon oknál, hogy megszabadítsam magam a magyarországi lakcímemtől, illetve bármi olyan papírtól, ami Magyarországhoz köt. A kedves biztonsági őrtől kaptam 3 sorszámot, kettőt az útlevél-ügyintézéshez, egyet pedig a népesség-nyilvántartóhoz.  Az útlevéllel egy 40-50 perc alatt meg is voltam. 10 évre egy gyorsított eljárású útlevél, ami egy hét, az 33 ezer forint. Azért magamban káromkodtam egyet, mert ez azért kemény. Két hetes lehetőség nincs, vagy három hét és még valamennyi vagy egy hét. Túllendülünk azon, hogy ez egy rosszabbul kereső magyar fizetésének a harmada vagy a fele. Már egy másfél órája ültem ott kb, csendben híreket olvasva, amikor jöttek az ízesen ő-ző sértődött és puffogó kedves ügyfelek. 20 perce vártak, puffogtak. Direkt vittem plusz töltőt a telóhoz, na majd azzal elleszek. De ezt nem lehetett nem észrevenni. Biztosan van ilyen Budapesten is, máshol is. De azt a mennyiségű kesergést, rosszindulatot, ami kijött a mellettem ülő 150 kilós munkanélküli hölgyből, hogy ő erre itt nem ér rá, te jó ég. Persze ezeket a sérelmeit, miután az egész várakozó publikummal tudatta, a biztonsági őrrel is sikerült. Itt azért már bőven látszott nekem, mint tökéletes külső szemlélő, hogy a 150 kilós hölgynek is rohad a lábbelije, meg egy csomó mindenkinek. Zokni szandál, már tökre alap, vagy papucs szandál. Minden második 25 feletti a piacról öltözik, a románok által becsempészett bálás ruhákból. A fiatalok is a ázsiai boltból, egy-kettő a plázából, a New Yorkerből, ami semmivel nem drágább, mint a kínai. És mindenki puffog, mindenki háborog, mindenki jobban tudja. Igazából kettő óra várakozás után nem is azért mentem oda a biztonsági őrhöz, hogy jajj már régen vagyok itt és uncsi, hanem mert az volt uncsi, hogy hallgattam a világraszóló önsajnálkozási műsort. Mindegy, kedves őr úr intézett nekem egy Mancikát, aki, miután közöltem vele, hogy mit szeretnék, nézett rám, és mondta „Én még sosem csináltam ilyet”. Király mondom, jól van. Jött még két Manci, aztán még kettő, majd a negyedik azt hiszem mondta, hogy mennyek át J-hez, mert majd ő tudja. Tényleg tudta. Kitöltöttem egy papírt, elvették a személyimet és a lakcímkártyámat, és a végén, aláírtam 2 papírt, és kaptam egy olyan kártyát, amin az van „külföldi cím” de a bejelentés ideje már nincs rajta, nesze neked, bizonyíték a TB felé.  3 óra alatt sikerült. Szerencsére J-vel lebizniszeltem, hogy a férjnek ne kelljen egy szép hosszú sort túlélnie, ezért egy jó fél óra alatt másnap neki megvolt a procedúra. Igazából ez a mértékű kesergés mindenféle olyan kedvet megölt bennem, hogy elmenjünk a városba este mulatni, vagy bármit csinálni. Nem is mentünk. Következő szösszenet már Pesten, a sörfesztivál lesz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Címkék

7 dolog A England A nyuszi fontosabb A világ dolgai Ajakápolás Alapanyagok Alapozó Alba botanica Állat Amazon Anastasia Beverly Hills Andalou naturals Anya Arany Arcápolás Arcpermet Arctisztítás Aromaleigh Avalon Organics Avéne Banila Co. Barbara Hofmann bareMinerls Barna Baviphat BB krém bDellium Tools BeautyBlender BECCA Bellápierre benefit Bevásárlás Biobolt Bioré Biosilk Bite BlackMoon Blog Bobbi Brown Bolt Bordó Boscia Bőszecset Bronzosító Budapest Burt's Bees By Nature Cargo China Glaze Ciaté Cica Cipő Clarisonic Clinique Colors by llarowe Coloured Raine ColourPop Cozzette Cruelty free Cupcake Polish Csacsogós Csütörtök Díj Divat DIY Dose os Colors EBay Ecset Ecsetmosás Edmonton Ékszer Elektromos Elérhetőségek Elfogytak Elizabeth Arden Én Érdekes Essie Estée Lauder Etude House Fátyolmaszk Fényvédő Fésű Fogápolás Fogkrém Folyékony rúzs Fonás Forever Flawles Fresh Frizura Fun Fun Lacquer Gabriel Glitter Goodal Gosh Gyerek Haj Hajfesték Hajfestés Hajlakk Hakuhodo Hámlasztó Havi_kedvencek Highlighter Hogyan lettem én dolgozó ember? Holika Holika ILNP Inglot Innisfree IPSY It's skin Jeffre Star Joico Jolse Kaja Kanada Karácsony Kat Von D Kedvenc Kék Kell a Púder! Kellék Kenyér Kérdezz-felelek Készülj velem! Kezekre Kézkrém Kiegészítő Kísérlet Kismama Kollekció Kontúr Koreai Korrektor Költözés Köröm körömlakk Közlekedés Krém Kryolan Kuka Kedd L'occitane La Ritzy Lancome Laura Mercier Lemosó Lila Lime Crime Lit Cosm. London LookFantastic Lottó Lunatick Cosmetic Labs MAC Magánvélemény Magyarország Make Up For Ever Makeup Geek Maszk Meglepi doboz MELT Mindenapi társaim Mindenes Minimalista Missha Mitől lettem ma szebb? Morphe Muttart Conservatory Műszempilla Narancs NARS Natúr NCLA Nem jött be Neon Nexxus Notoriously Morbid Nyaralás Nyereményjáték NYX OCC OFRA Online rendelés OPI Óra Outfit Overtone Öltözködés Összehasonlítás Paletta Parlament Physicians Formula piCture pOlish Piercing Piros Pirosító Pixi Polished by KPT Powder Perfect Pretty Serious Cosmetics Primer Projekt Púder Radír Real Techniques REN Repülő Revlon Rica Rimmel ROC Rólam Rózsaszín Ruha Rúzs Sally Hansen Sampon Sárga Secret Key Sephora Shiseido Shu Uemura Sigma Skinfood Smashbox Smink Sminklemosó Sonia Kashuk Southgate Mall SPF Stila Sugarpill Sukin Suva Beauty Szájceruza Szájfény Szájravalók Szappan Szárazsampon Szemceruza Személyes Szemfesték Szemhéjalap Szemkörnyékápoló Szemöldök Szemöldökceruza Szempilla Szempillaspirál Szivacs Szürke TAG Tárolás Tarte Táska Tél Testápolás Testradír Testre Teszt The Body Shop the SEAM theBalm TinkeldT Tonik TonyMoly Too Faced Unboxing Urban Decay Uriage Utazás Utcakép Ünnep Városnézés Vásárlós Vasárnap Vattakorong Vegán Vendégposzt Vichy Video Vitamin Webshop WEM Yamuna Youtube YPSY Yves Rocher Z paletta Zenzero Zero Waste Ziaja Zoeva Zöld Zsákmány